reklam, hmmm njaa...

såg en reklam häromdagen, tyvärr hittade jag den inte på youtube. men i alla fall, den är för soda stream, ni vet en sån där kolsyremaskin? den störde mig litegrann.

den börjar med att en lite pojke berättar om sin pappa, hans pappa, han är minsann någon häftig kostymsnubbe, han räddar världen på jobbet och springer omkring och stressar, fan vad cooolt tänker ni då?
precis, pojkens syster hon sitter hemma och leker spion, hemifrån? spännande verkligen hisnande...
slutklämmen är att hans mamma kan trolla! fan vad häftigt, vet ni vad hon kan göra?

jo hon kan göra bubbelvatten hon! wow... hon räddar världen genom sitt bubbelvatten, vad i helvete, den där manicken skulle en femåring kunna klara av. jag blir bara så himla irriterad, vadå mamman räddar världen genom att stå hemma, le, trycka på en knapp och servera sin lilla son läsk?
pappan fick minsann springa runt och vara cool.

har vi inte kommit längre i samhället?
samtidigt känner jag mig lite kluven, för jag menar om samhället varit mera könsneutralt från början då hade jag väl inte stört mig på den här reklamen eller?

hörde någon högt uppsatt kvinna som sa ungefär: "den dagen folk slutar fråga mig om hur det är att vara kvinna och chef, då kan vi kalla oss jämlika." måste hålla med där.

så egentligen kanske mitt inlägg var lite onödigt bitterfittigt (men alldeles för långt för att radera)eller  vad tycker ni?




kram puss
puss kram

Kommentarer
Postat av: hultgren

håller med dig och chefskvinnan!

har inte sätt reklamen, men den verkar lite larvig.

2009-08-11 @ 10:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0