servitris oh yes, elmer gillade det i alla fall

hejsan alla underbara människor !

eller ja, sist jag kollade hade två läst min blogg i alla fall.. haha men nu ska jag inte låta det dra ner mitt humör, för jag är glad ! Iiih och har lite jobbigt mycket överskottsenergi, förlåt alla människor som har behövt vara i närheten av min ständigt pladdrande mun de här senaste dagarna.

nu sitter jag i vilket fall och dricker underdundergod saft ( fun light appear) det verkar kanske inte så märkvärdigt men prova ska ni få se! har precis kommit hem från att ha serverat vid middagen på niornas bal, det var kul, och god mat ...:$
sen när allt var över och vi plockade ihop och massa, tar robert ( hk-läraren) ut tre stycken fulla plåtar med exakt samma kyckling som vi nyss serverat och ska slänga det. SLÄNGA DET!
jag kan inte rå för det, men det gjorde nästan lite ont i mitt hjärta så jag förbarmade mig över kanske två kilo, slängde ner det i en plastpåse och tog, ja jag tog hem det.
jag kan nästan känna hur farmor och josefine hultgren klappar mig på axeln här (:

nej men  jag blir faktiskt äcklad över vårat överkonsumerande samhälle. kan ju verka präktigt och hå och hej, men det är ju inte bra. men jag ska ju inte säga att jag är bättre... fast vet ni vad jag kom på?
jag kan ju ge ett litet "sommarlöfte" här på bloggen, bra idé va?
det skulle i så fall vara att handla en mindre ny grej i månaden och i stället köpa den second hand, vad tror ni om det gott folk? hihi, det låter ju i alla fall bra när man säger det, sen är det ju att hålla det som är lite tricky...

men nu har jag i alla fall avreagerat lite över min energi på tangenterna, ska nog ta och springa av mig det sista eller nårt nu. ha det bra gött folk!



kram puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0