Hysteriskt

Sitter och läser lite om debatt hit och debatt dit om det nya vaccinet som ska ges mot svininfluensan. Detta känns lite skrattretande på något vis, hela Sverige engagerar sig verkligen för kung och fosterland, men det verkar inte som om det slår någon att kanske, kanske är läkare ganska duktiga på vad de gör?
Jag har inte träffat någon av "vårdmänniskor" runt omkring mig, dvs. folk jag känner som jobbar inom sjukvården, som säger emot vaccinet. Däremot finns det ju en hel massa farliga biverkningar enligt, ursäkta mig, men "outbildade" människor.

Det känns som om de flesta, i alla fall på min skola, har ungefär läst Kenzas blogg,
http://kenzas.se/2009/october/dagens-knappa.html, om någon tjej som helt plötsligt började gå baklänges och sen bara antagit att hela Sverige (eftersom detta är rekommenderat av Läkemedelsverket som vill att så många som möjligt tar det) hädanefter ska börja gå baklänges.

Nej, jag vill egentligen inte döma någon, men jag tror nog att jag väljer att lita på läkare och de flesta övriga forskare i denna fråga. Vem vet det kanske jag får äta upp när jag springer baklänges genom skolkorridorerna, men den risken (1 på 1000000?) tar jag. Jag vill inte ha på mitt samvete att ha varit med och spridit smittan vidare tills någon ev. dör.

-Om ni nu orkar läsa igenom detta, ska ni vaccinera er?






Puss Kram
Kram Puss

Kommentarer
Postat av: mamma

Såklart! KLoka ord från en klok tjej!

2009-11-02 @ 19:05:34
Postat av: sofiasundqvist

Jag va väldigt negativ till det där, med riskerna o grejer, men du fick mig att tänka till. Som vanligt! :)

2009-11-03 @ 16:08:56
URL: http://soofiasundqvist.blogg.se/
Postat av: louisefredin

pappa ville tyckte inte att vi skulle vaxinera oss först men jag ser på saken ungefär som du så det blir två sprutor! som jag inte ser fram emot precis.. hiihi (:

2009-11-03 @ 18:56:33
URL: http://louisefredin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0