Nypa salt

Idag har jag känt mig otroligt mogen och vuxen. Efter skolan så gicka jag och handlade själva på konsum och efter det ställde jag mig och bakade mazarinsockerkaka som nu gräddas.

Så, för det första:


-Jag gick och handlade självmant, och typ såna här viktiga saker som man behöver hemma typ smör och fil (inte bara "oj jag blev godissugen"). Sen gick jag till konsum också, där hänger det fatiskt bara pensionärer på eftermiddagarna.

För det andra:

-Jag ställde mig och bakade mazarinkaka, med BITTERMANDELAROM (som inhandlades tidigare). Bittermandel är väl typ så mormorsaktigt det kan bli?

För det tredje:

-Jag gjorde, ett aktivt val, som det så fint heter och tog med mig egen påse till affären för att slippa slösa på jordens resurser. Plus att det är ekonomiskt också enligt min farmor, om typ hundra år i alla fall.


Nej nu ska jag "gitta ner t (humle)gårn"



Kommentarer
Postat av: Elin/Sugar

sv: The Boat That Rocked handlar typ om eh... Alltså det är en pirat-radiostation, som typ sänder rockmusik från en båt mitt ute i havet! Det utspelar sig på typ 60-talet. Iaf så är alla DJ's typ jätteskumma och roliga :D:D:D

Öh, och sen är det typ the goverment som försöker stänga ner alla pirat-radiostationer >:(

Men den är awesome :D

2009-11-16 @ 20:13:40
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: louisefredin

fetaste inlägget! så jävla bra (Y)

kanske sattsa på författare ist amanda? :D

2009-11-18 @ 16:13:06
URL: http://louisefredin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0