Pimper's Paradise

En sak som gör mig glad är små tips som gör livet lite lättare. Helst billiga om inte rent utav helt gratis, jag kom att tänka på det här för att Josse sa till mig att gurgla saltvatten om jag hade ont i halsen. Jag har inte den blekaste aning om det funkar för jag har precis börjat, men jag tänkte att det kanske skulle vara någon jag kunde dela med mig med lite tips till, så kan ju ni dela med er tillbaka om ni har några?

Gjorde en lista på bra saker:

  • Skölj håret i kallt vatten efter dusch så "stänger" sig hårtopparna och håret blir glansigare.
  • Gör egna tavlor i stället för att köpa dyra i affären. Ta en ram (eller köp, billiga "barn-ramar på IKEA eller second hand) klipp sedan ut ett fint modereportage ur någon lite tjusig tidning (finns för en 50-lapp, dessutom får du ju läsa tidningen!) Blir jättefint! Blixten gör inte bilden rättvisa, men såhär ser det ut hos mig!
  • Om du har hicka: Håll händerna hårt bakom ryggen (tänk dig att du är arresterad av en jävlig polis typ) sen ber du någon att hjälpa dig att dricka vatten, alternativt tar ett sugrör, svälj och hickan har alltid försvunnit för mig på det här viset!
  • Vill du bli bättre på att rita, eller göra något snyggt att ha på väggen? Använd din dator, helst kanske en laptop som ritbord. Vinkla ner den och  lägg pappret på skärmen, rita av något som är fint försiktigt och använd ett ganska tunt papper.
  • Smörj in dig ganska precis efter dusch, huden absorberar salvan lättare då.
  • Sov med idomin på läpparna om dom är torra, superfina när man vaknar!
  • Skölj ansiktet med iskallt vatten då och då, hyn blir bättre, har läst det och tycker att det funkar. NO IDEA why.
  • Kolla dokumentär-filmer på YouTube om ni har något jobbigt typ SO-kapitel som du inte orkar läsa och inte fattar. Lite riskabelt ibland med källor men man märker nog vad som är seriöst och inte.
  • Färsk ingefära som fått koka i vatten är bra om man vill försöka undvika förkylningar. Den klassiska vitlöken finns ju också att ta till men, nej, det känns inge bra för min del.
  • Citron på illaluktande saker!
  • Måste väl ta med att gurgla saltvatten vid halsont också, men mjaaa, jag är tveksam...

Alltså jag har ju blivit tipsad av folk om de här tipsen men jag tror inte att källor är så himla väsentligt. Jaja, ni får väl slänga in en kommentar om ni på något sätt vill ta åt er lite av the glory. Hoppas ni har nytta av dom och ge mig tips nu!

Kommentarer
Postat av: Jenny

1. Vitpepparkorn om man känner sig rumlig i magen.

2. Godis, generellt, botar PMS, argsinthet och bitching...iaf hos mig :)

2010-04-15 @ 22:55:15
URL: http://jennyslillaliv.blogg.se/
Postat av: Elin

Niiice :D Jag ska testa lite av det här (y)



Jag vet inte om jag har några tips direkt D:

2010-04-16 @ 06:39:18
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: Hmm jag har för mig att det var du som tipsade om Sång till en fjäril, kan det stämma? (:

2010-04-16 @ 17:31:05
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: aah tack isf, värsta bra boken ju!! :D



ah, jag har ingen bra vecka... :( ingenting fungerar you know :/

2010-04-16 @ 22:16:58
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: Sofia

Min pappa var allergisk mot getingstick men han lärde mig att om man baddar med mjölk direkt efter ett stick lindras besvären rejält. Svårt att testa såhärårs och kanske inte så angenämt "good to know" but - however - hihi, kram

2010-04-19 @ 22:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0