Killing you softly with memories

Ligger i min säng och känner att jag har lov. Det är  u-n-d-e-r-b-a-r-t.
Något jag också gör är att lyssna på gamla skivor, såna som vi hade överspelade på kasettband, för annars kunde man ju inte lyssna i bilen. Det är nästan lite känsloladdat faktiskt, nästan så jag blir rörd, för tänk vad mycket minnen musik kan ge.
Jag vet EXAKT hur det såg ut runtomkring mig när en speciell låt eller artist spelades här är några exempel:

Tidig morgon i någon lerig by, det var ganska backigt har jag för mig, kan vi ha varit i närheten av ngorongoro? Dimmigt var det i alla fall och lite småkyligt jag hade min röda kanga med delfiner och fransar runt benen. Luktade regn.
Al Stewart – A Man For All Seasons spelades.

Louises vardagsrum någon gång i 4an? Vi hade i alla fall klätt ut oss i hennes mammas stilettklackar, målat oss med lila läppstift och placerat ett par skitcoola solglasögon alá 2000 på näsan. Jag kommer ihåg att av killarna i klassen så erkände vi båda att Carl-Fredrik var sötast. Dessutom så lät vi Louises stackars förfärade pappa föreviga sin tioåriga dotter och hennes kompis på kort med medan vi poserade i tuffa poser och plutande läppar.
Snacka om att känna sig coola, tror till och med jag har kortet här någonstans... får se om jag är modig nog att lägga upp det någongång. Troligtvis inte.
Robyn – Do You Really Want Me (show respect) spelades.

Sommar i Sverige, vi lämnade färjan som var på väg till våran segelbåt, då låg den i närheten av Arkösund. Det var varmt och jag och min syster hoppades antagligen på en glass som man kunde köpa i kiosken på andra sidan. Helst av allt ville man ha en skruven men det berodde lite på vad mamma var på för humör. Var hon på dåligt så sa hon att det kladdade ner i våran bil som vid den tidpunkten var en sån här skruttpelle. Var hon på bra humör så fick man en servett och en tumme hölls.
Håkan Hellström – Kom Igen Lena! spelades.

Troligtvis påsklov och vi satt i våran Mitsubishi Pajero på väg mot en tanzansk by som hade bjudit oss på ogali tror jag. Eftermiddag, torrt och dammigt. Vi barn som var med på resan jagade några stackars kycklingar när vi kommit fram, stackars mamma höna... Jag kommer ihåg toaletten också som inte hade någon dörr, det var bara som insnurrat i en labyrint av palmblad.
Shania Twain – You're Still The One - Remixed/Remastered spelades.

Ja, jag skulle nog kunna döda er långsamt med alla mina minnen, hoppas ni inte har avlidit än. Har ingen aning om det finns någon som ens orkar läsa hit, men till Lovisa, pappa och mamma, ja och för er övriga som orkar lyssna alltså, har jag gjort en spelningslista med safari-låtar.
Bara en liten varning på förhand, man blir SENTIMENTAL!
Ni kan väl fylla på och skicka tillbaka sen kanske?

Här: Mitsubishi Pajero
Vad har ni för musikminnen?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag funderar på att göra ett sånt här inlägg sen:D:D



sv: Great!

Hm... Du vet Södra skolan? Typ där... Eller vid Sibylla huhu!

2010-02-21 @ 14:33:32
Postat av: Elin

SVAR; men gud vad glad jag blir! :)

Det här gjorde min söndag helt klart!

Kram

2010-02-21 @ 16:18:30
URL: http://estr.blogg.se/
Postat av: Elin/Sugar

sv: Ja, gör det :D

2010-02-21 @ 16:40:52
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: mamma

Åh, så bra! Visst har man många musikminnen...undrar om Orup kan ana att hans låtar spelades så mycket under våra safaris?

2010-02-21 @ 19:07:28
URL: http://amandaagustafsson.blogg.se/
Postat av: louise

haha åhhh vilka utklädningsminnen... :D

VARJE gång vi var gjorde vi samma sak, nu när du skriver det så minns jag lite svagt att det var robyn som spelades:D <3

2010-02-22 @ 18:44:43
URL: http://louisefredin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0