Song For The Asking

Jag snodde en sånhär från Melinas blogg. För jag har varit fet-pepp på en aslänge men inte vågat lägga ut den för det känns så bilddagboken 2008. Meeeeeeen vem sa att bilddagboken 2008 inte rockade liksom?!

1. Vilken svordom använder du mest? Fuck it eller, jag skäms, fitta
2. Äger du en iPod? En gul
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 06.30
4. Hur många resväskor äger du? You're suppose to? Jag har en ryggsäck, den är bra till allt
5. Använder du flip-flopps? Bara om jag får kalla dom malapas
6. Var köper du dina matvaror ifrån? Coop something something typ
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Gillar båda
8. Vilken var den senaste filmen du såg? "No strings attached"
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis? En hel barnfamilj? What ska jag bara umgås med en random familj? En kompis tar jag såklart?
10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? LYX-MAAAT
11. Har någon någonsin kallat dig lat? Ja
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? Chemichal Brothers - Come with us
14. Vilken är världens bästa artist just nu? hm, ingen aning faktiskt.
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Fail fråga.
16. När var det senast någon stötte på dig?
17. Vad åt du till middag senast? Spaghetti och quornsås.
18 Använder du huvtröjor? Hade en idag (yey)
19. Kan du vissla? JA! ASBRA
20. Vem var den senaste som ringde dig? Mamma
21. Vilken är din favorit attraktion på ett nöjesfält? Gillar typ sånadär när man snurrar lite hit och dit
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Jaaaa
23. Vilket riktnummer befinner du dig i? 0150
24. Tittade du på tecknat när du var liten? Åh tecknat, ja.
25. Hur långt är det till ditt närmaste köpcentrum? Räknas Kvarnen? I såna fall, 500 meter?
26. Hur många syskon har du? En storasyster
27. Är du blyg inför det motsatta könet? Jag är nog lika blyg/oblyg inför alla kön
28. Vilken film kan du alla replikerna till? Jag kan många repliker till Ebba och Didrik (inte alla dock, ska bättra mig)
29. Äger du några popband t-shirts? Yäs
30. När flög du senast? Oh shit? Typ ett år sen till Spanien kanske
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? Fyra
32. Läser du för skojs skull? Åh ja, läs Kurt Vonnegut om ni vill läsa nåt skoj
33. Pratar du några andra språk? Engelska och skol-spanska
34. Diskar du din egen disk? Tyvärr
35. Har du gråtit offentligt? Haha gråtarN här
36. Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop
37. Försöker du alltid lära dig nya saker? Jaa hela tiden såklart! Jämt jämt jämt! (va liksom?)
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Åh jag vill ha en septum-piercing och en tatuering på underarmen
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nämen, nej, så trångsynt
40. Kan du kasta macka? Ja faktiskt, det hade jag glömt, tack för påminnelsen
41. Har du någonsin varit på Jamaica? Nej :'(
42. Vad har du med dig in på bion? Godis
43. Vem var din favoritlärare och varför? Jag hade Madde i spanska på högstadiet och en mattelärare som hette Ing-Marie, vi båånda fett
44. Har du dejtat någon av en annan religion? Jag vet inte? Do I even date people liksom? (fett sad?)
45. Vad har du för väder? Det är kväll och lite disigt,  Simon and Garfunkel-väder
46. Har du en blogg? Nämen, så skojfrisk fråga
47. Vilket är ditt favoritämne i skolan? Jag ser fram emot att börja med bild igen!
48. Gillar du att flyga? Mmmm, ibland, typ när man flyger långt och tar av sig skorna och alla andra sover och man har filt och kan äta upp all choklad. Inte när man flyger kort och det är trångt och alla stolar är så gula att det sticker i ögonen.
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Snäll
50. När sov du senast på golvet? Oj, jag sov på marken när vi var på festival i Karlskoga i typ juli?
51. Vilken är din favoritdrink? Zysurp, helt klart...
52. Gillar du din boende-situation? Inte just nu, för jag håller på att flytta. Efter 1 sept hoppas jag att jag trivs med min boendesituation.
53. Vilken är din mammas hemstad? Piteå (Norrland)
54. Din pappas hemstad? Norrköping (Östergötland)
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Jag fungerar hursom, i vilket skick jag är är en annan femma
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Mja
57. Hamnar du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej
58. Vilken är din favoritfrukt? Äpplen, pink lady, nomnom
59. Äger du en digitalkamera? Ohyä
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 18 bast
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Eh, nej, eller ibland lite
62. Tror du på liv på andra planeter? Ja
63 Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Jag själv
64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Jag tror inte så mycket
65. Vad var det senaste du åt? En macka med smör och ost
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Men åh, spelar roll
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? Helt random, det var väl typ modernt I guess, karin (andranamn) heter jag efter mamma
68. Gillar du senap? Senap är guuudis
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Fuck it
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Big no-no
71. Har du varit inblandad i en trafikolycka? Småsaker
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej
73. Tycker du om att krama folk? JAAAAA!
74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Alltså, ja, det gör det.
75. Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta? "I taket lyser stjärnorna" av johanna Tydell och  "När man skjuter arbetare" av Kerstin Thorvall
76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Typ nån
77. Vad är du allergisk mot? Stök, maskar hunger och bara allmänt irriterande saker typ som när kassar man bär på slår mot benet när man går
78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Inte om det är ekologiskt
79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Heeeeeeeh, Qvintus
80. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen? Kissar
81. Vilket är ditt roligaste barndomsminne? Oj, ska man veta det? Får fundera ett tag
82. Vad får dig att gråta? Massor, jag gråter jättemycket när jag är arg
83. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Jag gillar mina öron, fötter och mina axlar
84. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Ben
85. Vem är din knasigaste vän och varför? Jag umgås bara med knasiga vänner (det är ett kriterium)
86. Har du gjort någonting olagligt någon gång? Naaahhhe, aldriii'
87. Vilken musikkonsert var du på senast? Heh, Swingfly
88. Vad har du för färg på tandborsten? Gul
89. Har du varit med på tv någon gång? Nej
90. Har du levande blommor hemma? De lever inte
91. Vilken är den dominerande färgen i din garderob? Grön, beige, svart
92. Har du körkort? Moped (fettuff)
93. Har du en bästis? Nej
94. Hur ser dina sängkläder ut? Blommiga
95. Vad får dig att koppla av? Musik, tidningar, resor och typ sånt här shit
96. När skrattade du hjärtligt senast? Jag sa nåt om Stefan idag som tydligen var knasigt, var tvungen att skratta med (och jag skrattar alltid hjärtligt)
97. Vad ska du syssla med när du blir pensionär? Jag ska ha dreads, gå på festival, koka knasig mat och skämma bort mina barnbarn och barn
98. Vilken var din bästa ålder? Älskade typ 6-9 åldern då vi bodde i Tanzania
99. Berätta om någonting du ångrar: Att jag inte åt ordentlig middag
100. Vad skulle du helst av allt vilja göra just nu?
Resa nånstans med fint sällskap och typ lyssna på grym musik, äta sushi och hångla

Kommentarer
Postat av: Erik

Nice kläder =)

2011-08-25 @ 18:57:50
Postat av: Josefin

Hur kom det sig att du bodde i Tanzania? Gick du i skolan där? nyfiken :D

kram!

2011-08-28 @ 21:17:56
Postat av: Amanda

Svar till Josefin: Mina föräldrar var lärare på svenska skolan i Dar es Salaam ,som är Tanzanias största stad, mellan 2000 och 2003. Då flyttade även jag och min syster med. Kram tillbaka!

2011-08-28 @ 22:32:36
URL: http://amandaagustafsson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Mera svar: Jag är virrig och svarade inte riktigt på frågan va? Ja, vi gick i skolan där, på svenska skolan :)

2011-08-29 @ 15:43:21
URL: http://amandaagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0