Tinnitus I Hjärtat

Hur gör ni när ni sjunger med i en låt där artisten sjunger på skånska? Hänger ni på dialekten? Alltså typ Bob Hund, Timbuktu, Familjen, Björn Afzelius (härliga män förresten). Jag har grubblat på det här jättelänge. Fast jag vet att ingen kommer svara. Äh skitsamma, nu vet ni ju vad jag tänker på i alla fall.

Idag har jag umgåtts med mig själv och det har varit så bra. Jag har lagt mig på mammas Inge soffa en stund med fårskinn på fötterna , sjöutsikt och tidningar i knät. Sen har jag ätit lyxmat, det får man hos Inge förstår ni. Pressad potatis med gädda och lax mousse typ bla bla bla... Hur gott som helst! Fortsättningsvis tog jag ett skönt gympass. Dusch, macka och lite sådär. Nu målar jag naglarna. Tänk jag kommer ihåg när jag var mindre och kände mig tvungen att vara "ute" en fredagskväll för att vara cool och nöjd. Stackars, stackars mig.



Kommentarer
Postat av: juliafröbergarman

jag svarar!

jag brukar nog försöka att sjunga skånska men sen brukar det sakta övergå till tråkig sörmländska...



:D

2011-02-12 @ 10:45:39
URL: http://thoughtsandstuff.devote.se/
Postat av: mamma och Inge

Så mysigt att ha dig här.... Det finns ju fler skåningar och en del som sjunger; Nisse Hellberg/Wilmer X tex, som du lyssnade på när du låg i soffan under fårskinnen;-)



Kramar från Mamma och Inge

2011-02-12 @ 14:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0