Cookiedough-dream-ice-cream (Amanda special)

Jag har gjort glass.... och jag tycker den blev så god så den är all over internet right now, facebook, twitter, instagram och nu även här. Jag erkänner att jag är en internethora. Men alltså i alla fall vi diskuterade Ben & Jerry's idag i skolan och fan, den är ju skitjävladyr rent ut sagt?! jag blir så irriterad för den är ju inte SÅ speciell. Bara hype.
 
Haha, hamnade i alla fall i en diskussion om att göra egen variant av "cookiedough-glass" och sagt och gjort. Typ hundra gånger billigare och MINST lika gott!
Gör på detta vis om du är sugen:
Vanlig kladdkaka (tips: byt ut lite av sockret mot sirap och ha i en gnutta salt), grädda på ganska hög värme (225-250°) i muffinsformar tills dom INTE är klara bara har lite yta. Ta ut, låt svalna och ställ in i frysen. När den är fryst ska konsistensen vara hård i kanterna och som seg kola i mitten (mmmmmmmmmmm, SNÅLVATTEN), dela muffinsarna och kleta (fint ord: mjukrör) med valfri glass och ställ in i frysen igen. Ta ut efter en stund. Ät. Lägg dig. Titta på tv. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0