Burn baby BURN!

Hej på er alla små galningar därute!
Jag kan verkligen se framför mig hur ni helt upsessed har suttit och tryckt på uppdatera-knappen när ni varit inne på min blogg, hela helgen och undrat över min frånvaro. Då kan jag berätta för er att jag, faktiskt åkt finlandsfärja för första gången i mitt liv.

Det var... intressant.
Jag tror aldrig att jag fascinerats så mycket av att bara sitta och titta på människor som var annorlunda, men jag och mamma kom fram till att så länge de är glada (eller fulla?) och nöjda med livet så är vi också det.
Jag skulle kunna sitta här och ordbajsa massa fördomar, de är det visst gott om i Amandas huvud har jag hört, men det ska jag inte. Jag tycker helt enkelt att det var intressant med alla dessa blandningar av arbetskamrater som ska "teambuilda", pensionärer med magväska, 50+are med tatueringar i svanken, tonåringar som hoppas på en lättåtkomlig fylla och buissnessmän som ska på konferens.

Jag och mamma hade det mest mysigt och satt i två timmar och mumsade buffé båda kvällarna. Strosade i Helsingfors och hann inte på långa vägar med allt vi ville. Vilade på sängen, provsmakade viner och knaprade nötter ute på däck. Spelade lite på maskiner, snodde surgubbens choklad till kaffet och discoade till Disco Inferno. Inge fel alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0