O'hoj Jolly Sailor!

Nu är jag hemma igen efter en skön hel med avkopplande "bara-vara-tid" på båten. Jag och pappa drog ut i torsdags med inga som helst ambitioner förutom att vila, och det klarade vi galant. Jag har i princip spelat gitarr, lyssnat på radio, ätit, slöpromenerat och läst två stycken inte alltför ambitiösa böcker.

Mobilen var till och med avstängd för jag glömde laddaren och det var så (jag vet lite irriterande för andra kanske) men HIMLA SKÖNT! Kände mig som någon riktigt sånhär harmonisk person som sitter på en bergstopp någonstans och äter luft typ. Utan mobilen alltså.

Men helt oteknisk ska man ju såklart inte vara, för har man blogg, ja, då tar man tamefan kort på allting för att man tänker att någon liten sate därute ska sitta och kissa på sig i ren förväntan över att få se alla saker man pysslat med.

Så det har vi alltså gjort:

Varit optimistiska trots vädret i snygga SJ-regnställ

Spelat, mest Håkan Hellström, pappa på gitarr och Amanda på sång


Kommit på att jag aldrig vill ha en Onepiece, det finns inget skönare än farfars ulliga gamla HellyHansen underställ.


Varit nöjda över att vi kunde sitta ute och äta

Och blivit lite missnöjda över att vi behövde flytta in

Promenerat ett blött och soligt Ämtö

Hittat kantareller och bara "men vafan?!"


Ätit väldigt mycket rågkaka med mjukost och gurka


Och avslutat med en lite kylig fotbollsmatch på vägen hem. IFK Norrköping mot Helsingborg, vi var lite förrvirrade och lyckades komma in på en läktare där vi egentligen inte fick vara. Det hela var mycket busigt.

Som ett frivilligt tillägg att läsa om fotboll; är jag är överhuvudtaget väldigt oerfaren och det var på sätt och vis lite tråkigt. Jag kan två ramsor och dom går ungefär såhär: "SOLNATATTARE, SOLNATATTARE!" och "Alla heter Glenn i Göteebbbooouurg, Alla heter Glenn i Götebooourrrrg". Jag har ingen aning om vad de betyder. Varför kan jag dom ens? Är de ens fotboll de handlar om liksom? Nej, det känns lite pinsamt, jag vet inte ens vilket lag man ska skrika dom till, eller kanske för...?!
Jag tror jag ska lära mig lite ramsor så kan vi gå på mer match. Det verkade kul att skrika och hoppa lite. Värsta friskispasset.

Det där var ett himla inlägg hörrni! Jag lovar att snart kommer de här kortisarna igen, typ egobilden från sidan och "nu drar jag och *valfritt-tjej-smeknamnn-så-det-låter-som-om-man-är-bästisar-som-kan-prata-om-allt* ner på CL (Coffee Lounge för dig som inte har koll, DAH!) och drar en fika" - inläggen. De är mer lättlästa, eller hur?

Puss på näsorna

Kommentarer
Postat av: mamma

Åh! Älskar dig, du får mig att le!

2011-06-20 @ 10:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0