Fångade I Tiden Som Går

Det hör väl egentligen till att man ska hata sin stad litegrann? Men ikväll kunde jag verkligen inte låta bli att tycka att till och med Katrineholm kändes lite värt sin plats här på jorden. För jag hade ingen iPod och var alltså tvungen att titta mig omkring lite i min desperata jakt på frisk luft och stillande av rastlöshet i benen.

Det var någon som kollade på svartvit film borta på Öster. I laggarhult såg jag ett sjukt spejsat hus som jag faktiskt aldrig sett förut. På stan hade ett tåg precis kommit in och jobb-människor som fortfarande var sminkade och hade obekväma kläder och rock skulle hem till sina barn och barnen skulle säkert tycka att dom luktade parfym och hade kalla kinder. Utanför Lilla Krog bar en trubadur in sina gitarrer och på Kinaresturangen satt två tjejer och skrattade så jag trodde någon skulle ramla av stolen.

Allt kändes så bra på nåt sätt. Som om det faktiskt är här jag vill bo för tillfället. Och sen att jag också gör det ju.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har alltid hatat Katrineholm, men på senaste tiden har jag börjat tycka att det är ganska nice...

2011-11-06 @ 18:39:26
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0