Kukhuv'en

Idag har varit lång, rolig, lite jobbig och ganska eftertänksam. Var hemma från skolan, skulle plugga, hade ont i magen och lagade mat till min syster. Sedan var vi ett gäng nere på Gröna Kulle (där politikerna i Katrinholm sitter) och demonstrerade mot att Katrineholm inte vill fortsätta ta emot ensamkommande flyktingbarn. Det gick bra och kolla HÄR så får ni se ett litet miniklipp.

Något som gör mig väldigt fundersam och ledsen är dock all smygrasism och kanske mest av allt inte rasism egentligen, utan okunskap bland ungdomar i min ålder. Orkar inte beskriva mer detaljerat men en ganska lång facebook-diskussion ang. att våra gamla tydligen inte kan duscha om vi tar emot livshotade flyktingbarn gör att man börjar undra lite vad folk tror egentligen. Som att det är antingen eller? Och låtsassiffror, som folk blåögt sväljer med hull och hår, hit och dit, scares the heck out of me. Kalla mig tönt men jag grät en skvätt. För det känns väldigt läskigt att det tydligen finns mycket folk i min närhet som verkar tro på rasism.



Kommentarer
Postat av: Elin

Jag blir också himla ledsen när jag läser sånt. Och rädd. Vet inte om dom är oempatiska eller bara oimformerade...

2012-05-07 @ 22:12:18
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0