Vackra Havanna

Pratade med min tyska väninna Sheerin idag. Vi lärde känna varandra på Kuba förra sommaren och hon är en fullkomlig klippa. Även fast det skiljer typ sju år, hon är från Tyskland, vi pratar knackig spanska med varandra via en facebookchatt och har inte träffats på ett år så känns det lika bra som när vi sist sågs och lärde känna varandra under endast två veckor. Hon har blivit en av de människor här i livet jag faktiskt kan prata med om princip allt, är inte det fantastiskt? I alla fall skickade hon den roliga bilden på mig och vår danslärare,Titi när vi åker lokaltaxi hem från ett diskotek klockan sex på morgonen. Jag blev lite "saknig" och rotade igenom mina bilder. Tror faktiskt aldrig att jag visat så många här på bloggen så tänkte att det kanske var idé om någon ville se. Havanna var en otroligt vacker stad med sina pastellfärgade ruiner på ett nästan lite sorgset sätt. Bilarna var stora femtiotalare där man kunde sitta sex stycken i baksätet och rom kunde man dricka lite när man kände för't. Det ligger liksom en romantisk sjömansanda över Havanna.
Skulle så gärna åka tillbaka och är så himla stolt över mig själv att jag gjorde resan helt själv även om jag blev osäker vissa stunder. Vilket land det var! Nuförtiden när jag står inför en utmaning här i livet brukar jag tänka "det ordnar sig, det ordnade sig när jag var pank och ensam i Havanna". Om jag skulle få rekommendera er som vill åka på språkresa något så är det DEFINITIVT att åka till ett land där man inte kan välja att prata engelska. I mitt fall utvecklades spanskan enormt på bara två veckor när jag tvingades läsa allt från bankproblem till krogsamtal på deras modersmål. Utmanande men enormt kul! (Och mamma, den lille pojken på gatan säljer avokados, SÅ stora var dom). Ledsen om jag snöade in på nåt internt, icke-intressant för den allmänna fitspo-horden av bloggläsare därute eller lade upp för många bilder i rad. Men; ni kan ju scrolla. Nu ska denna söndagen gå och lägga sig! Och drömma cigarrökiga drömmar om äventyr i pastellfärgade ruiner...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Roligt att få se bilderna :) Tack. Och jag är tacksam för att du berättade vad det där gröna var...jag visste det inte heller :) KRAM FINA DU!

2013-10-07 @ 01:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0