Kun en vanlig dag

Hej på er sötnosar!
Idag har bara varit en vanlig dag i mitt nyfunna oslo-liv. Jag gick till jobbet och pratade med kunder i telefon i 7h (asså jag  fattar typ fortfarande inte att jag ska göra det här? haha blir typ nervös på mig själv) och sen gick jag hem och åt riskakor och dog på sängen! Waah så trött! Hade upplärning på en kiosk som heter Point och ligger på flygplatsen i helgen också! Woho workie workie fun fun workie.  Jag satt och tänkte idag på vilka konstiga situationer man hamnar i här i livet egentligen. Här står jag i en röd piké och funderar på om det är tilbud på marzipanbröd eller inte, i en kiosk på en norsk flygplats. Eller så tänker jag på att "juste AHA! vilken luring! Den här ENASTÅENDE oppvaskemaskinen är ju faktiskt slutsåld! Det är därför den här köksordern blir så försenad i systemet! Detta måste genas åtgärdas! Helst på förmiddagen så vi kan advisera kunden på eftermiddag!". Ja, ni fattar, så är man så inne i sina uppgifter att man inte så ofta stannar upp och tänker. Men ibland gör man det som sagt, och då tänker jag; fan vad jävla konstigt att jag är här nu.  "Ikke stress" som alla stressade norskar säger på jobbet. Nu tänkte jag ta mig samman och shapea up as the human being jag är och ta mig ut och promenera lite. Vi bor välidigt nära havet så det är mysigt att gå ner dit ibland tycker jag. Det är nästan lite hisnande att befinna sig vid vatten när det är mörkt ute, tycker ni inte?
Känns som om ett sjöodjur lurar och mullrar därnere i djupet någonstans. 
Så fin bild på mig och aggeman <3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0