Äscha fan, vi kanske ska dra tillbaka till bananträden där allt var härligt? Vad sägs?

Något som gör mig riktigt jävla helvetes flygande förbannad är allt detta rashat som finns. Man skulle ju kunna tycka att vi borde ha kommit någonstans i vårat samhälle men ibland vettefan  om det är så alltså.

Jag skäms, jag skäms så innerligt för att det på min skola idag stod med kanske halvmetersstora bokstäver av blå sprayfärg att "blattejävlarna kunde åka hem till sina bananträd".
Samtidigt som man i vårat ganska "invandrartäta" samhälle ganska ofta kommer i kontakt med människor som blir utvisade och sjuka,
sjuka av bara tanken på att åka tillbaka, så tycker jag att om den här personen i fråga förstod vad hon/han verkligen skrev kan dra åt helvete, bokstavligt talat, det är stället för såna människor.

Men, det kanske inte slår de som tycker att de ska åka till sina jävla bananträd. Att man kanske skickar en människa mot döden, att kanske en mamma får se sin man dödad, att barnen blir föräldrarlösa. Det kanske inte slår dem att det vore idioti av dessa människor att hitta på såna här saker bara för att få stanna i ett jävla rasdiskriminerande Sverige.

Visst, man kan fnissa lite åt såna här moralkakor, fast jag tycker inte att dödsrädsla är så himla störtkul, förhopningsvis inte du heller. Därför ville jag bara skriva det här, i ett desperat försök att få kanske någon att tänka efter.

Kommentarer
Postat av: louise

kunde inte skrivit det bättre själv!(yy

2009-12-14 @ 22:12:20
URL: http://louisefredin.blogg.se/
Postat av: Elin/Sugar

Stod det seriöst så? D:

Rasism är hemskt. Jag fattar inte varför folk håller på så...

2009-12-14 @ 23:20:54
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: mamma

Stolt mamma, bra Amanda! Vore hemskt om man inte reagerade. Gick höra idag att en av mina fd elever som blev utvisad i nov nu ligger på sjukhus, i sitt hemland. Så han är sjuk, av förtvivlan. Hade bott i Sverige mer än halva sitt liv. Mänskligt?

2009-12-15 @ 17:46:14
URL: http://amandaagustafsson.blogg.se/
Postat av: mamma

Det är dessutom så skönt att se att det finns någon tonårsbloggerska som inte bara skriver om sig själv..."dagens outfit" "detta köpte jag idag" osv.

Lagom är bäst:)

2009-12-15 @ 17:48:33
URL: http://amandaagustafsson.blogg.se/
Postat av: lovisa

jag har världens finaste och bästa lillasyster. det är jävla trångsinta vingåker. Eller inte alla, men en del vill man bara skaka om så att dom fattar. förstår du?

iaf, tycker mamma är söt också, hon länkar dig när hon skriver kommentarer? (A)

2009-12-17 @ 00:13:12
URL: http://lovisaagustafsson.blogg.se/
Postat av: lovisa

jag har världens finaste och bästa lillasyster. det är jävla trångsinta vingåker. Eller inte alla, men en del vill man bara skaka om så att dom fattar. förstår du?

iaf, tycker mamma är söt också, hon länkar dig när hon skriver kommentarer? (A)

2009-12-17 @ 00:13:46
URL: http://lovisaagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0