If something is something, who decides?

Vet ni vad? Jag är så fullkomligt less på mitt liv. Jag har inte riktigt besämt mig för om jag är lite sådär gulligt "romantisk-komedi-less" eller om jag är "riktigt-jävla-psycho-less".
Det må låta väldigt patetiskt men allt känns så inrutat, jag vet jag är 15 år, hallå jag borde ju leva livet?! Jag antar ändå att jag är det första alternativet ovan (orkar inte skriva om det) och vill ni veta en sak? Till och med det känner jag mig less på. Jag är singelkvinnan i början som häller upp alldeles för mycket vin till sig själv när hon sitter i soffan om fredagskvällarna. Typ. 

OBS! Varning för grov generalisering, fortsätt ej att läsa om du inte har försått att jag är medveten om att detta inte är hela sanningen!
Då tänker jag att jag hade väl åtminstonde kunnat få bli lite spejsat "egen" och supernördig. Men nej inte blev jag någon som sitter hemma och läser fantasy, syr egna "lajvar-kläder", läser kamratposten och rita manga, inte heller någon "festar-fjortis som springer på stan varenda kväll, känner alla och kommer in på pubar. Inte heller på mig, hamnade lotten, att klä mig i färgglada mjukisbrallor, linnen, ha stora örhängen, lyssna på r'n'b och shaka rumpan som en gud.

Nej, det blev en lagom Amanda. Visst jag kanske bläddrar i en kamratposten i smyg då och då (jag vet sjukt töntigt att jag gör det i smyg), jag går ibland på fester, vissa vet väl vad jag heter och det händer att jag plockar fram min inre Beyoncé (som visserligen är ganska storslagen) och är skittrött på det. Snälla gud make something happen? Är jag inte värd liiiiite excitement?

Samtidigt vet jag ju inte ens vad jag söker? Vad vill jag? Vet man någonsin det eller ska man bara ge upp tanken?




Ps. När jag läser igenom detta inser jag att de blev sjukt rörigt, ingen röd tråd. Men det får vara så, speglar hur jag känner mig Ds.

Kommentarer
Postat av: Elin/Sugar

Alltså egentligen är det ju sjukt bra att du bara är liksom! Jag är också lite sådär, typ passar inte in i något fack - men det är bra! Då har man inte massa jobbiga förväntningar utan kan köra sitt eget race.



Fast jag känner också sådär, att jag vill att något ska hända!

2009-12-31 @ 01:37:59
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: Mamma

Klok kommentar från Elin. Man ska kunna köra sitt eget race, men heller inte skämmas över att man vill köra då och då i de redan uppkörda spåren. Fortsätt framåt i blå boken, gumman!!!



2009-12-31 @ 09:57:50
URL: http://amandaagustafsson.blogg.se/
Postat av: Elin/Sugar

sv: Det tycker jag låter som en bra idé! :D Gott nytt år :*

2009-12-31 @ 13:28:31
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: Ellen

Du tänker för mycket på vad andra tycker och tänker!!! Skit i allt och gör exakt det DU vill. Så har jag gjort, och kommer alltid att göra! Och jag lovar, du kommer stormtrivas med ditt liv :D Gott nytt år på dig!!!

2009-12-31 @ 15:34:43
URL: http://milady.se
Postat av: camilla

kan vi verkligen ha påverkat varandra så mycket när vi var små...?!

För nu när jag sitter här och läser din sååå långa text sitter jag bara och nickar och känner igen mig lite för mycket :O fan kan vi inte bara flytta till stockolm och skita i den så vanliga vardagen? ;)

där kan vi vara lite fjortis en dag sen emo en annan! härligt värre...du! kan du sms mig när du läser det är btw, hade hoppas vi kunde leka lite snart, kanske i helgen?

2010-01-01 @ 12:53:27
URL: http://giiiveme.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0