Drömskt

Idag har jagroat mig genom att baka mandel-och rosendrömmar. Smaka på ordet bara, rosendrömmar...
De är så lättbakade och jag fick för mig att jag skulle bjuda er på receptet!

Behövligt:



-Sätt på ugnen på 150 grader
-Rör 75g rumsvarmt fett och 1½ dl socker poröst
-Tillsätt  ½ dl olja och rör om
-Blanda 2 ½ dl mjöl, ½ tsk hjortronsalt och 2 tsk vaniljsocker, rör i.
-Tillsätt ev. smaksättning jag gjorde hälften med ca 10 droppar bittermandelarom och hälften med kanske 2 tsk rosenvatten.
 

Fast sätt inte in flaskan i ugnen...


Eller blidka truliga familjemedlemmar med dem, smaklig kaktid!



Kommentarer
Postat av: Elin/Sugar

Nu blev jag lite pepp på att baka något :D



sv:

Han är fantastisk <3

2010-01-13 @ 15:43:50
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0