Recensioner

NU har jag varit i Borlänge på festival i 4 dagar ungefär. PJUH! Visst är det lustigt att det är så roligt att åka men att det nästan är lika skönt att komma hem?
Det känns som om det är för mycket att berätta om, man vill inte berätta en sak och glömma bort en annan som var roligare, hänger ni med på vad jag menar? Jag kan försöka sammanfatta lite om artisterna, dag för dag, försöka i alla fall...bara för att det är så kul att leka recensent.

ONSDAG: Hämtar upp Johanna som var fierce och hade fjärilar i magen. Kommer fram, det börjar regna när vi sätter upp tältet och vi liksom bah ehm typ; FAA-AN, SÅ VÅRAN TUR. Men det slutade, ja!

MIKA - stod på scenen, lite av en besvikelse, trodde han skulle ha mer energi. Känns som att en liten spelning i Borlänge bara är som en dag på jobbet för de riktigt stora artisterna. Åka flyg, äta jordnötter, spela, lite "hey hey sweden and peace and love", flyga hem.



Thomas DiLeva - Det var nog som jag antar att det ska vara när man ser honom, flummigt. Men han uppfyllde nog förväntningarna, drack sitt vatten ur en vattenkanna, kastade frukt på publiken och gjorde lite fint knasiga saker.




TORSDAG: Wöööhäää fattar ni hur det är att vakna upp i tältet, som förvandlats till en bastu med typ 3 tjocka lager kläder på sig för att det var så kallt på kvällen? 42 000 andra festivalare förstår nog i alla fall. Pappa fick hämta oss och bjuda oss på jordgubbar, mjölk och dusch.

Hoffmaestro & Chraa - Sjukt rolig kosert. DANS DANS DANS, och det verkade verkligen alla som var där tänka också. Oh mycket fint!

Här vill jag bara berätta att vi dissar Melissa Horn. Vi picknickade med några punkare från Stockholm i stället.
Värt? - JA.


The Kooks -
Jag vet att typ hela världen älskar The Kooks, men mja. Jag tror jag kunde för få låtar, men de var lite mysiga. Jag kände mig som en skurk för jag vet flera som liksom nästan skulle dö för att få gå på den spelningen.

Robyn- Hon lät precis som på skivan. Tycker musiken är bra. Vet inte vad jag ska säga, kanske inte musiken lämpas för att spela på konsert, mer dansgolv? Eller jag kanske var trött och inte orkade dansa, grym brud i alla fall som hade kunnat göra en grymmare konsert.

KENT-
Det finns en anledning att deras spelningar säljer slut även fast de gör så sjukt många. Musiken är gjord för en livescen, det var jättejättefint faktiskt!




FREDAG: Varm dag! Vaaarm, men det är härligt!

Lily Allen- Så jävla söt tjej. Även om konserten inte kändes jätteengagerande så satt jag och Johanna ner på gräset och myste. Hon var bra, det var hon!

Familjen-
Om jag hade varit mer taggad hade det varit bra. Men hmm sjäng han inte falskt? Och på just den här konserten (jag vet att Familjen inte rår för det) verkade det plötsligt som att alla skulle visa hur mycket dom älskade varandra genom att hångla sönder varandras läppar och det störde singel-Amanda.

Europe-
Haha, de gamla rockidolerna fick en stund i rampljuset och det var ganska kul faktiskt att se att de levde ut sina rockdrömmar fortfarande. Jag kan dock en enda låt och jag kan väl inte säga att jag någonsin tyckt speciellt mycket om den, men jag sjöng, liksom alla andra med i "The Final Countdown" och det var kul. Känsla, stämning!

The Ark- Rolig konsert. Blandar alltid ihop dem med Melody Club men tycker nog bättre om Melody Club, så det är ju lite synd. Jo, men här var folk glada och dansade! Vi med!




LÖRDAG: Bästa konsertdagen? Tror nästan det va...

Johnossi
- Har inte varit så imponerad tidigare men eftersom alla skulle dit skulle vi också det och JÄVLAR. Det var skitbra. Snacka om att ge järnet och ja båda var fantastiska, jag vet inte hur många trumpinnar som gick av och hur mycket svett som rann men jag vet att det var BRA-A-A-A.

Mando Diao- Stackarna spelade direkt efter Johnossi. Kan inte ha varit lätt, vi såg en eller två låtar, sen gick vi för vi kunde inte sluta tänka på Johnossi. Speciellt trummisen Oskar..ehe.

Markus Krunegård -
Jag kan för lite texter tänkte jag när vi gick dit, men se på tusan vad fel jag hade! Det gick alldeles utmärkt att vara på Markus utan att kunna textraderna för det var lätt att dras med ändå. Åhå good shit.

Shout Out Louds- Kan ha varit den mysigaste spelningen, med det mysigaste bandet, på den mysigaste scenen. Vi hann inte se hela men de var så "ååååh" ändå (bara jag som blir gråtfärdig av deras musik, oavsett låt?). Rök, gula ljus, svarta silhuetter, färgade lampor i träden och vi bara trivdes. Trivdes jättebra.

Jay- Z- Vi var nog mest där för att kunna peka på honom någongång senare i livet och säga att honom har jag sett live. Här har vi nog också det "stjärnan-är-för-stor-för-att-ens-veta-vilken stad-han-befinner-sig-i-fenomenet". Men vi gick och gjorde lite nödvändiga saker så länge, hur många av er har till exempel suttit på en bajamaja som darrar av basen från en Jay-Z som står 100 meter bort? Eller slökollat vad apoetekshopens ansiktsservetter kostar?
Öh, tufft eller vad?

När han spelat klart var det slut. TUT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0