Så Drygt

Idag var jag hos skolsyster på hälsokontroll. Alltså det är något med sjukmänniskor och sjukbesök som gör mig lite knäsvag och så allvarlig. Skolsyster tittar på en, det är tyst, all uppmärksamhet riktad på hur jag har det, hur mitt liv ser ut. Och här kommer vi till den värsta delen; jag börjar nästan alltid gråtprata. Kanske inte riktigt gråta på allvar, men jag lovar om jag inte skulle hålla emot så skulle det vara mycket skattepengar som gick åt till att reparera vattenskador på våra sjukhus.
Det kan vara helt oladdade frågor som växer till stora allvarliga saker när jag stakande snyftar ur mig att "huhu....jag hade min mens....snörvel...för två veckor sen".

Alltså jag menar klart tanten blir orolig för mig! Hon tror ju att jag har problem?! Men blir inte ni gråtiga på rösten när det är "allvarligt"???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0