Vad jätteskönt

Skolavslutning. Åh jag tog en morgonpromenad förut och gick förbi ett tåg fullt med låg-och mellanstadiebarn som skulle till kyrkan för avslutning. Vilka tider!
Då hade man full planering hela året för vad man sklle ha på sig, man fick ofta nya gympaskor att sätta på sig och slita ut under sommaren har jag för mig. Och så ni vet vita capritights, kjolar, blommor, den blomstertid nu kommer, förrvirring när folk skulle ta kort och föräldrar hit och dit och alla man ville säga hejdå till och lite sorg eftersom ganska många av de man alltid träffade i skolan visste man att man knappt skulle se till på hela sommarlovet. Och kort med fröken skulle man ta och sen gick man hem och fikade och det var lite tomt.
Jag tycker det var fint! Efter den här skolavslutningen ska jag antagligen hem och städa, men jag är väldigt glad ändå ska jag be att få tala om för ikväll ska vi grilla och skaka loss. SOMMARLOV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0