Livet nuförtiden

Herregud!

Ni vet när man var liten och mamma och pappa sjänk ner i soffan på eftermiddagen/kvällen suckade och bah: "Häääärreeeguuuh, jag har inte hunnit sitta ner eller ta det lugnt på heeela dagen"

Jag fattade aldrig det där, alltså jesus tänkte man liksom, hur gamla är dom? Och jag menar, någongång kan dom väl bara sätta sig ner? Själv var man säkert lagom sockerstinn på mängder av frosties till mellis, samt hade legat och kollat på Fresh Prince hela eftermiddagen i soffan = döjobbigt pigg och sugen på att hitta på något.

Jag kan säga att jag lärt mig det där med att inte få sitta. Det är faktiskt sant. Idag är jag helt fucking slut. Kan seriöst inte säga att jag tagit det lugnt någonting idag. Och mellisens tid är ju också över (sorgligt) man kommer ju hem när det är för sent.

Nu har jag i alla fall mölat ner en hel del ärtsoppa med mackor och suttit mig i soffan. Och suckar. Och är himla glad att det varken finns frosties eller barn i närheten. Ska sitta och dökolla onödiga saker på internet tills jag får lägga mig igen!

Kommentarer
Postat av: mamma

Kram!

2012-03-06 @ 20:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0