Att lära av andra

Idag pluggar jag. Har börjat med ett nytt upplägg:
Jag lider som många andra där ute av viss pluggpanik i perioder. Frågade faktiskt en otroligt aktiv, glad och trevlig (NORMAL!!!) tjej häromdagen i min klass som har MVG hur hon gjorde egentligen. Alltså, visst hon är ju smart, det är inte det jag menar, men hur hinner hon? Festa, spela fotboll träffa kompisar osv. Hon tipsade mig om ett pluggknep som jag nu tänkte dela med mig av till er också. Det går ut på att hjärnan faktiskt inte kan koncentrera sig optimalt i mer än 40 minuter i taget och funkar hittills jättebra för mig. Såhär:
- Kötta plugg 40 min
- Ta rast, då är det tillåtet att kolla facebook, smsa sina vänner, laga mat, äta, lyssna på en peppig sång av Dusty Springfield, titta på gifar med Alan från The Hangover (strängt förbjudet under perioderna av plugg)
- Kötta plugg 40 min
- Rast
 
Och så vidare.... låter banalt men prova, det funkar faktiskt! Man kan INTE kolla Nelly, slöspela ett facebook-spel eller äta massa mackor medan man pluggar. Det ser man liksom "fram emot" mot rasten.
Hej hå, nu är min rast snart slut!
 

Kommentarer
Postat av: Ida

SERIÖST? FUNKAR DET? Måste prova... vad som helst som gör att fysiken makes sense. Tack för tipset, verkligen! Bästa jag läst på länge!

2013-01-26 @ 12:51:12
URL: http://idagarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0