Skönhetsfavvisar

Har länge tänkt göra ett inlägg som detta, jag tycker själv det är så himla irriterande att lägga ut massa pengar på dålig skönhetsvård. På senaste tiden har jag fått prova på en himla massa nytt som min mamma prackat på mig, och tänkte i alla fall tipsa om favoriter som jag definitivt tycker är värda sina slantar vad gäller hår, make och hud (EFTERSOM JAG ÄR EN SUCH A BEAUTYQUEEN I KNOW).
 
1. Kanebo Sensai rengöringsprodukter (jag använder endast steg 2, tycker det funkar alldeles utmärkt det finns steg 1 också men vafan). Den här heter silky purifying cleansing soap. Man trycker ut i den handen, tar lite vatten och gnuggar upp till det härligaste skummet jag vet. Doftar verkligen tvål men känns inte uttorkande. Tyckte inte ens jag behövde rengöring innan jag provade denna. Min lilla lovvieee..
 
2. Loviee nr. 2 vad gäller rengöring då, återfuktningen. Som ni ser har jag endast en liten tester på denna men den är så otroligt dryg så den har faktiskt räckt ett tag. Också Kanebo Sensai, syns inte vad den heter men det finns en lotion 1 (genomskinlig) och en lotion 2 (mjölkig). Känns typ som att dricka med hela, ansiktet, så himla återfuktande, mmmmmmhhh.
 
3 och 4. Hudlotion och duschcreme "Musk by Alyssa and Ashley" fick jag i julkklapp. Tycker oftast såna här "parfym-produkter" är blaskiga och nästan lite som om parfymen skurit sig från själva krämen? Inte dessa i alla fall, lätt beroendeframkallande att duscha i och doftar alldeles härligt inte sött, men pudrigt. Tänk er typ en tvättstuga ute på landet med lufttorkade lakan och doftpåsar i byrålådorna. Så känns den.
 
5. Proffs' hårolja. Hehe luktar faktiskt dyr frisör även om den endast typ kostar 49 spänn. Jag har väldigt torrt och sprött hår i hårtopparna så olja är ett måste. Tycker denna var ett superbra budgetalternativ och verkligen värd sina pengar.
 
6. Hej världens bästa mascara "Instant Definition" från Clarins. Seriöst, jag har ALDRIG haft ordning på mina lååånga men hopplösta raka ögonfransar. Har aldrig varit så nöjd eller fått så många komplimanger som med denna mascara, jag brukar ta något lager till vardags och ösa på 60-talsfransar till fest. Det är faktiskt många som frågar om jag har lösögonfransar och det måste väl ändå vara ett bra betyg? Tips också för alla er mina "varmtonade" kompisar är att använda mascara i mörkbrunt. Tycker jag är snyggast, i alla fall på vintern när man är lite blekfis! 
 
 
 
7. Kanebo-puder. Detta är ju ett faktum; alla som provat detta, älskar det! Som att paintbrusha sig själv i verkligenheten och man behöver inte vara "duktig" på att sminka sig heller. Bara att smörja in pudret med svampen, titta sig i spegeln och dra en fuck-är-jag-så-snygg-suck. Rekommenderas dock med ett bra rouge till då pudret har en tendens att vara så uttjämnande att man ser ut som en docka utan.
 
8. Kanske inte sån verkligen skönhetsgrej. Men ah typ. Supermagnesium, många tjejer lider faktiskt brist på detta speciellt i vintertider. I alla fall, jag är ju lite så adhd rastlös osv. har kryp i benen och sånt. Det kan bero på magnesiumbrist och jag provade detta. Har faktiskt fått effekt, kan sova till längre än klockan tre på morgonen utan att det kliar värre i benen än hos en växthormonig åttaåring. Sägs även motverka viss typ av depression.
 
9. Nagellack från China Glaze. No doubt, har aldrig provat något bättre. Innehåller något ämne som nagelskulptörer använder (typ något härdigt gel/akryl whateva) och det märks verkligen. Torkar även relativt fort. 
 
10. Aussie "Anti-frizz Conditioning spray". Jag har alltid frissigt hår på vintern. Hade gett upp hoppet. Tills detta. Luktar bubbelgum och tar bort vinterfrissigt hår, lite stelnande för håret dock. Typ som en lätt hårspray skulle jag säga, men låter man det torka in någon dag och borsta igenom det så är det bara supermjukt och OFRISSIGT (hallelujah <3) igen. 
 
11. och 12. Också Aussies shampoo och balsam "Miracle Moist". Alltså på sommarn funkar Fructis eller wella storpack för mitt hår. Men på vintern.... FRIZZ-WARNING as I said before. Detta är faktsikt ett av de shampoo som inte är alltför dyra som funkar för långt och trött vinterhår. Körde med Kanebo's shampoo förut just för att jag har så mycket och skadat hår men detta är trehundra kronor billigare och typ lika bra. Luktar nästan för mycket bubbelgum för att man ska vilja sluta duscha någongång och återfuktar verkligen. Big plus.
 
VARSÅGOD FÖR VÄRLDENS LÄNGSTA BLOGGINLÄGG.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0