Som i tredje ring

Äter banan. Var på konsum nyss och handlade, ni vet när dom lägger ihop ett ton bananer i en påse typ och sätter ner den med röd prislapp för att de tycker bananerna är bruna? Det är typ min födelsedag! För bananer är ju annars fett dyrt (!?) och jag är nämligen lite som en gamling som tycker att "de blir ju bara sötare och godare om de får ligga till sig lite" (typ uppvuxen under krigstiden, nödfödd på söta/sockriga saker). Ah i alla fall; äter banan. 
 
Skoldagen flöt på bra, kändes som om jag lärde mig saker/som en givande dag (jättekonstigt?). Vi fick titta på en film om Islam och diskutera lite begrepp kring det. Religion = INTRESSANT! Sen fick vi prata litteraturhistoria på svenskan. Börjar lite smått fundera kring att ta någon sådan kurs på universitetet faktiskt, älskar att analysera, tolka och diskutera texter! Idag pratade vi Hemingway. Jag tror att jag kanske hade blivit kär i Hemingway om vi någongång hade fått träffats. Ja, den som lever får se. Eller alltså inte Hemingway-saken (han är ju dö och jag är kär i Tobias) men kurs-universitet-saken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0