Den som tror att hemma det är där man bor har aldrig vart hos dig

Idag har jag ledig dag och det är röd dag vilket i Norge betyder att allt är stängt och det är DÖTT. Det är ungefär som att leva i en spökstad. Som att någon liksom byggt en stad åt mig men glömt att fylla den med människor. 
 
Men men, jag har fyllt dagen med lång pw/jogg (det var inte igår!), youtube, lite bak och mat. Det som är så ensamt med att bo här är att jag liksom inte riktigt har någon som är här "jämt" om ni förstår. Alla ens vänner här säger liksom att de åker "hem" när de ska till Sverige. Så därför kan det ofta bli väldigt ensamt om man har oturen att bli ensam kvar haha. Jag har verkligen otrolig hemlängtan?! Vill typ ringa min familj flera ggr om dagen och se till att de mår bra, fråga vad de gör och försöka planera saker med dom. Har i alla fall bestämt en segling med pappa sista helgen i april och längtar så himla himla mycket! Finns INGENTING som gör att jag slappnar av lika bra som jag gör på vår segelbåt.
 
Här slänger jag in en bild på lilla mamsi också för hon håller på och fixar en ny butik i Nyköping. Vi skrattade så vi höll på att dö när vi var i Örebro en dag och lastade in provdockar som såg ut som om vi lastat bilen full med döda människor den dagen. Mamma har ju en butik sedan tidigare i Katrineholm och ska nu expandera med en till "Fröken C". Så himla spännande lycka till mamma! 
Nu har jag tänt massa ljus och väntar på August som kommer hem från jobbet! Då ska vi dricka te och mysa jag och han! Imorgon åker han till Sverige och jag ska klara mig själv en heeeel veckaaaaaaa uuuuh.............
 

Kommentarer
Postat av: carro

det är därför det har varit så mycket norrmän o handlat hos oss den här veckan!! kram på dig ❤️

2015-04-03 @ 07:47:19
Postat av: filippa

HAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHA DOCKORNA

2015-04-04 @ 20:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0